måndag 30 juli 2007

Muffins med jordgubbar och vit choklad

Dessa muffins är så fantastiskt goda att jag bara måste dela med mig av receptet. Jag hittade detta recept i ICAS tidning på Buffé på sidan "Annas curry" där vanliga människor skickar in sina favoritrecept.
Här kommer receptet till 2o härliga muffins:
6 dl vetemjöl
4 tsk bakpulver
3 dl flytande margarin
3 dl socker
4 ägg
1 dl lemon curd
200 g vit choklad
1 liter jordgubbar
Stora muffinsformar

Sätt ugnen på 200 grader. Rör ihop vetemjöl och bakpulver. Tillsätt flytande margarin, socker, ägg och 1lemon curd. Blanda. Vänd ner grovhackad vit choklad och halverade jordgubbar. Fördela i stora muffinsformar. (Det måste vara stora för att smeten är så pass fast). Tillaga i mitten av ugnen ca 20 minuter.

Mitt tips:
Om man inte är särskilt förtjust i citronsmak kan man byta ut lemon curd mot något annat. Muffina smakar mycket citron. Jag kommer att byta ut den mot Kesella nästa gång jag ska göra dessa fantastiska godsaker.

Tips på hemsida: Muffins

1 kommentar:

Marion Eleonora... sa...

Åh, de där muffinsarna måste jag göra! De ser fantastiskt goda ut...