tisdag 31 juli 2007

Kycklingfilé med smak av citron och basilika

Idag har jag lagat något gott!! Grundreceptet har jag snott från Arla.
Jag har ändrat lite i det en aning och bytt ut fläskfilén mot kycklingfilé, bytt ut champinjonerna mot trattkantareller och sen struntade jag i att mixa basilikan med creme fraichen för då försvinner ju smaken - den la jag i sist (syns lite dåligt på bilden).
Här är mitt recept, räcker till 3 portioner.
- 2 kycklingfiléer, ca 250 g vardera
- ½ liter skogssvamp (i detta fall trattisar)
- 4 dl creme fraiche
- 1 pressad vitlöksklyfta
- rivet skal av 1 citron
- salt & peppar
- grovhackade blad av basilika

Stek först kyckling, lägg sen i svampen. Häll över creme fraichen. Krydda med rivet citronskal, vitlök, salt & peppar.
Servera med tagliatelle eller annan god pasta

Smaklig måltid!!

Inga kommentarer: