fredag 12 oktober 2007

Vin - MASI

För ett tag sen var vi tillsammans med våra goda vänner på vinprovning i gamla stan i Stockholm. Där fick vi prova 6 olika sorters vin. Två vita och fyra röda. Detta vin, MASI var ett av de röda och då tyckte vi att det var väldans gott. Jag och min sambo köpte det för att kolla om det verkligen var så gott som vi tycket då - och det var det!! Detta är det bästa vin jag har provat i mitt liv.
Masi Passo Doble Malbec Corvina (nr 6156), 99:-
Såhär säger de på systembolaget:
Land: Argentina
Distrikt: Tupungato
Alkoholhalt: 13,5 %
Färg: Blåröd färg.
Doft: Kryddig doft med fatkaraktär, inslag av körsbär, blåbär, örter, vanilj och lakrits.
Smak: Ungdomlig, kryddig smak med fatkaraktär, inslag av plommon, körsbär, örter, vanilj och lakrits.
Användning: Serveras vid 16-18°C till robusta rätter av lamm- eller nötkött, gärna grytor eller stekar.




1 kommentar:

Lisa sa...

En av mina favoriter också!