Visar inlägg med etikett Testade godsaker. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Testade godsaker. Visa alla inlägg

tisdag 1 januari 2008

apelsintryfflar


Jag kom över ett härligt paket med choklad när jag besökte Coop extra för ett tag sen. Det var så jädrans gott. Och det allra bästa var att de kostade enbart 16:90 för ett paket. Köp om du skulle få syn på de!

nya vitlökschips


Efter att ha spanat ett tag på chipshyllan kom jag fram till att nu ska jag smaka dessa nya chips med smak av vitlök. Det var en bevikelse. De var inte särskilt goda. Jag tyckte inte att de smakade speciellt mycket vitlök iaf. Jag kommer nog inte att köpa de igen.

onsdag 31 oktober 2007

Ny kärlek


Salta pumpafrön är en nya favorit bland favoriter=)
De är vääldigt salta så de bör läggas i en skål med andra osalta nötter annars måste man dricka flera liter vatten. Kan iofs vara bra att servera på en fest där gästerna dricker lite dåligt=)

Paulúns nötblandning



I fredags var jag på Hälsomässan i sthlm. Intressant och massor med god mat fanns. Jag ville ta kort på allt men det kändes bara pinsamt.
Denna nötblandning fick jag med mig hem. Det kostade 50:- för fem påsar á 100 g. Alltså kostar de bara 100:-/kg. Inte så farligt för nötter =)
Tyvärr vet jag inte vart man kan få tag på de i handeln, när jag vet det lovar jag att meddela.

Världens godaste mjukost??


Den här riktigt goda färskosten vill jag rekomendera varmt! Den finns att köpa i den utländska butiken men nu även på vissa Ica och Coop.
Det är såå himla gott - jag kan äta med sked =)

lördag 20 oktober 2007

Nyttigt mellanmål?


Säga vad man vill om detta mellanmål. Tyvärr är det inte nyttigt någonstans men det är himla gott. Fast det sägs ju att nötter är nyttigt =) Finns i alla fall att köpa hos de flesta utländska butiker och kostar runt en tia. Finns även med andra sorts nötter. KÖP!!

fredag 7 september 2007

Go green salsa barbecue

Jag har sett Go greens produkter i hyllan men aldrig riktigt vågat prova. Nu är det gjort. Jag tog Salsa barbecue. Dat var riktigt gott. Tillsammans med några korvbitar (jag valde Choritzo) och lite squash så blir det en härlig vardagsmiddag. Servera med ris.

söndag 12 augusti 2007

Lakritsglass


Detta är en lakritsglass som verkligen smakar lakrits - Pepe!! Jag gillar den mycket. Det finns ju till och med hela lakritsbitar i den. Sååå gott!!

Favorit på ask


Jag har nu hittat min favorit bland färdiga färskostar. Creme bonjour med soltorkad tomat. Denna ost vill jag säga är ett måste på nästa ostbricka - och det gäller alla!! =)

Koskenlaskija - starkare smak


Jag har tidigare uppmärksammat denna goda ost från finska Valio. Tidigare gånger jag ätit denna ost har jag blivit bjuden hemma hos svärmor och svärfar och de har alltid haft den röda. Denna gång provades den svarta. Mmm säger jag bara. Mycket starkare smak och fortfarande himmelskt god.

Ost i sallad


Creme bonjour har kommit med en ny grej. Små ostbitar av färskost som man ska ha i sallad. Vi köpte den i fredags och det var faktiskt väldigt gott. Men det kostade, jag tror burken gick på ca 25:-. Min sambo tyckte att det var värt varenda krona.

måndag 6 augusti 2007

Litchiplommon

Alla som inte smakat dessa mumsiga små godsaker bör genast göra det. Säljs tyvärr inte i alla matbutiker och på vissa ställen är de på tok för dyra. Men om du hittar billiga. Prova i alla fall en!!

Gifflar med ny smak

Pågen har kommit ut med en ny smak på Gifflar - vaniljkola. Jag tyckte att de var riktigt goda. Rekomenderas!!

Champinjonost

Om man gillar champinjoner och bredbar ost vill jag rekomendera denna för den smakar verkligen champinjoner.

söndag 5 augusti 2007

Xider rubarb o granatäpple

Igår smakade jag en ny xider (jag har iaf inte sett den förut). Den var inte jättegod tyckte jag. Lite väl sliskig och söt så jag kommer att dela ut så här många solar.

tisdag 31 juli 2007

Gul vattenmelon

Idag har jag provat något nytt, eller är det nytt, kanske bara jag som har missat det?
Gul vattenmelon. Den smakar nästan exakt lika som den röda men den gula har begåvats med betydligt färre kärnor och en aning sötare smak. I like!!

måndag 30 juli 2007

oliver

Nu har jag ätit Oliver igen (nähe!!) Dessa var egentligen ett misstag att köpa då jag trodde att de kostade 30:- för alla tre men det var en annan sort och jag orkade inte krångla när hon redan slagit in i kassan.
Alla tre är helt ok. Visst finns det bättre oliver. Dessa var en aning mjöliga, eller smuliga kanske man ska säga. De med chili var det faktiskt lite drag i. Och dem som gillar grönmögelost kommer att gilla de i mitten.

Vitlöksbaguetter

Nu har jag smakat en ny sort av färdiga vitlöksbaguetter. Dessa var precis lika goda som de jag provade från Willys

torsdag 26 juli 2007

mina favoriter

Jag vill bara tipsa om mina egna favoritchips just nu. Sourcream & onion med 50% mindre fett - yeah!! Mycket krispigare än vanliga, som de själva också utlovar. En klass för sig!!

nya chips

OLW har gjort nya chips och såklart var jag tvungen att smaka dessa genast, Älska chips!!
Dessa var dock lite av en besvikelse. De var lite för mycket feta och sen tyckte jag att en speciell krydda hade för mycket övertag men jag kan inte komma på vilken det är =(