Visar inlägg med etikett Film. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Film. Visa alla inlägg

söndag 12 augusti 2007

Blades of glory


Äntligen har jag fått se denna film som jag har längtat efter med Will Farell och Jon Heder.
"Filmen handlar om Chazz Michael Michaels och Jimmy MacElroy som både är konståkare och bittra rivaler. Under en tävling får de samma poäng och måste dela på guldet. på prispallen kan de inte hålla sams utan börjar slåss och båda blir avstängda från all tävlan på livstid. Jimmys coach hittar i regelboken en paragraf som säger att de enbart är avstängda från sin egen gren men som par är det helt ok att tävla och så blir det"
Den här filmen är väldigt rolig men många stunder mycket överdriven och det är det som drar ner poängen när jag ska välja så det blir endast en 5.

Mr Brooks


Den tredje filmen vi såg var Mr Brooks med Kevin Costner.
"Filmen handlar om Mr Brooks som lider av personlighetstörning. Den ena personligheten är en framgångsrik man som äger ett stort företag och den andra är en seriemördare."
Jag vill inte säga mer vad den handlar om men jag vill säga att den var faktiskt bra och jag vill även rekomendera. Jag ger en 6 även till denna film.

Reign over me


Den andra filmen vi såg var Reign over me med Adam Sandler och Don Cheadle (Hotel Rwanda).
"Filmen handlar om Charlie Fineman som förlorar sina tre döttrar, frun och hunden i 11 september. Han har nekat att det har hänt och vill inte bli påmind om vad som hände med hans familj. En dag stöter han på sin gamla collegevän Alan Johnson, som har bestämt sig för att Charlie ska komma på fötter igen."
Jag tyckte att denna film var fantastiskt bra. Det var också kul och se Adam Sandler i en seriös film. Den här vill jag varmt rekomendera alla att titta på. Mina poäng blir därför 9.

Number 23



Helgen har vart filmrik. Hittills har vi sett fyra stycken-några bra och några mindre bra. Jag ska börja med denna film-number 23.
"Filmen handlar om Walter Sparrow som arbetar som djurfångare. Han lever ett ganska vanligt liv tillsammans med sin fru och son. En dag ger hans fru honom en bok som hon tycker att han ska läsa. Walter blir mer och mer besatt av boken och av siffran 23 och hävdar att boken handlar om honom själv."

Jag tyckte faktiskt att den här filmen var ganska bra. I olika recensinoer har den vart låga poäng, 2:or mest. Jag har ändrat min poängbedöming och kommer att ge poäng från 0-10 och denna film ger jag en 6.

söndag 5 augusti 2007

Fransk triller

Idag har jag kollat på en fransk triller som heter Cache. Jag vet inte om jag tycker att den är bra eller dålig men jag ville gärna veta mer efter att filmen var slut. Om någon ser den så hör av dig så kan vi diskutera. Och om någon redan har sett den - snälla berätta, vem var filmaren??